Showing posts with label Cheritera Seorang Isteri. Show all posts
Showing posts with label Cheritera Seorang Isteri. Show all posts

Thursday, 2 June 2011

Blog Ini Terpaksa Kubiarkan Sepi...



InsyaALLAH, esok klu semuanya berjalan lancar aku akan pulang ke kg halamanku, Kelate!Perasaanku ketika ini???Bercampur-baur sebenarnya...gembira, teruja, berdebar-debar, sedih, berat hati. Semuanya bagaikan bersatu dalam benak jiwaku sekarang ini. Sesungguhnya dalam kegembiraanku utk pulang bertemu dengan family dan sanak-saudara yang sudah lama tidak bersua, aku juga terasa berat hati hendak meninggalkan en. hubby keseorangan kt sini.



**my "s0ulmate"**


Tapi, yang penting sekali, bagaimana aku nak menhadapi hari2 aku kt kg selama seminggu nanti tanpa dia di sisi aku. Memang takkan sama!Klu nk kuar pg mana2 nanti terpaksalah aku kena drive sndiri, dh xboleh jd 'co-pilot' mcm sllu. Biasa klu time jalan jauh aku cuma jd 'co- pilot' jer (gelaran en. hubby bg kt aku) sbb aku mmg malas nk drive kecuali ms pegi atau balik keje jer, tu pun sbb xde pilihn!

Hmm, mst nanti aku akan dihujani pelbagai soklan dari family dan sanak saudara nape balik sorg2. Argh, tension!tension! Mst lotih mak nk menjawab nanti...'en. hubby xblh ct sbb cuti d'bekukan, ada projek urgent kena urus'! Aku mmg trsangat pasti, jawapan tu akan aku ulang banyk kali bila sampai kt kg nanti.

Kalau nk kuar pg mane2 pun nanti xblh kuar sorg2, mst bwk teman iaitu tak lain dan xbukan anak sedara sulung aku yg mmg suka sgt jenjalan tu. Itulah syarat yang en. hubby bg kt aku, bkn ape takut nanti timbul 'fitnah' plak klu kuar sorg2, dh la balik kg tanpa en. hubby kn....xpe, syart yg tu mmg 'releven' dan blh diterima bg aku.

Aduhai....kalau tajuk lagu Shahir "Kebahagiaan Dalam Perpisahan"....dalam situasi aku ni pulak "Kegumbiraan Dalam Kegelisahan". Tapi memang xde sesalan di hati aku kerana meninggalkan en. hubby kesorangan kt sini sebab en. hubby mmg memberikan sepenuh keizinan kt aku utk pulang ke kg menziarahi family dan sanak-saudara.

Maaf kerna sepanjang seminggu berada di kg, aku mgambil kputusan utk mewujudkan zon 'no blog, no fb, no fon call (opis), no e-mail (opis)'. Cuti ni mmg aku nk manfaatkan dengan sepenuhnya. Lappy kesayanganku ini mmg sengaja aku tgglkan di sini kerna aku tkt bila kt kg nti aku akan berubah 'angin' pla. Fham2 jer la, penangan blog dan fb ni mmg KUAT!

k la, nk packing barg2 dlu yer, nti kita jumpe 1mggu kemudian. Doakan perjalananku esk diLindungiNya, moga selamat smpai kg dan kembali ke sini semula nanti. Kupasti akan merindui nukilan dari kalian semua, InsyaALLAH, blik dr kg nanti akan kukongsikan segala **cheRiteR@** dengan kalian. Maaf kerna blog **cheRiteR@** ini terpaksa kubiarkan sepi buat seketika....maassalamah wailalliqa'!

Sunday, 15 May 2011

**Permata Hati :'(

Baru sahaja sebulan berkahwin, kami sudah d’hujani dgn soalan-soalan nakal “...dah ada isi blm?...bila nk timang bby?bila lg nk jd papa n mama....bla, bla, bla...”ms tu bg aku sume soklan2 tu hnya soklan usik2 manja jer....S.E.N.Y.U.M!Itulah jawapan skema yg aku n en. asben bg sbg jawapan. Lgpun senyuman tu kan satu sedekah, xrugi pon...
Menginjak ke bln seterusnya, soklan2 tu tetp akan menjadi soklan utama@soklan WAJIB yg d’tanya dr fmly (trutamanya belah en. asben), sedara-mara, kekawan...kami S.E.N.Y.U.M lg, “...stakt ni blom ada ape2 lg, xde rzeki lg...”ringkas dan padat!Tapi sememangnya itu adalah jawapannya.
Sekarang ni hampir 8bln kami mendirikan mahligai....aku seakan sudah mula F.O.B.I.A dengan soklan2 berkenaan. Bagi aku, semua orang berhak untuk bertanya ttp kadangkala pertanyaan itu biarlah yang sedap d’ dgr halwa telinga n tidak mgguris perasaan orang yg d’tanya....”aik, dh lme kwin xkn xde ape2 lg kot???” @ “korang ni xnk anak ker, sampai skrg ni xde ape2 pon lg...”. Mengapa kita mesti mempersoalkan sesuatu yang bukan boleh d’tentukan oleh kita sendiri????Seumpama kita lupa dgn qada’ n qadar itu telah d’tentukan oleh Ya Rabb...sesungguhnya, manusia hanya mampu merancang, ttp sumenya trletak atas ketentuanNya. Bagiku saat ini, tiada berita yang lebih bermakna, yang tiap masa kutunggu2 melainkan dengan kehadiran 'cahayamata' pengikat kasih sayang antara kami suami isteri.
Tetapi aku teramat bersyukur kerna di kala aku dalam keadaan tertekan@berduka apabila memikirkan ‘permata hati’ yang tidak kunjung tiba, en. hubby sentiasa S.E.T.I.A dcc’ku; bila2 masa....bahunya sentiasa ada, telinganya selalu bersedia, jemari kasarnya tetap terasa lembut menyapu tiap titisan airmata yang jatuh, dan yang paling penting sekali ‘dia’ tidak pernah jemu membantu aku untuk bangkit semula walaupun banyak kali jua aku jatuh ‘tersungkur’ lantaran dugaan yang maha hebat ini, hari demi hari.  Ku BerSYUKUR pdMu Ya Allah kerna mengurniakan ‘dia’....seorang insan yang terlalu aku Cintai, Hormati dan kuSanjung tinggi...”B, thanks 4 alwayz being there, really appreciate dats!”...
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim....sesungguhnya hanya kepada Engkau tempat hambaMu ini mengadu, memohon dan meminta pertolongan. Kurniakanlah kami ‘permata hati’ yang soleh dan solehah, jadikanlah mereka hamba2 yang beriman dan taat pd perintahMu Ya Allah. Kukuhkanlah ikatan kami, suburkanlah setiap masa rasa kasih sayang dalam rumahtangga kami, tabahkanlah hati kami dakam menempuhi segala onak duri dalam tiap langkah perjalanan hidup kami...Amin Ya Robbal A’ lamin!
Buat teman-teman di luar sana, doakan kami...moga dengan berkat doa kalian dan dengan keIzinan dariNya, ada 'rezeki' buat kami untuk bergelar 'ummi' n 'abbi;-)
***moga akan sampai waktu dan ketikanya untukku bergelar seorang ‘ummi’...InsyaALLAH!