Showing posts with label HaDiAh. Show all posts
Showing posts with label HaDiAh. Show all posts

Sunday, 10 July 2011

**mood hepy** sunday blues



Lalalala....ari ni sy gumbira sgt! nk tau nape? jeng! jeng! jeng! kasi suspen ckt....;





Pg td sy diserang 'sunday blues' (mood org malas nk pg keje). Ewah! ewah! suka2 hti jer kn cipta sndiri 'sunday blues' tu, yg biasa ada cuma 'monday blues' jer. Yer lar, kn sy skrg ni tggl kt pantai timur, so ari ahad adalah ari pertama dlm mggu bkerja. Adoit! malas sgt nk dtg keje pg td....Tuhan jer yg thu!

Tapi dlm malas2 tu sampai gak sy kt tmpt keje ari ni. Smpai jer kt parking lot, buka bonet kete nk tukar pkai heels (sbb sy suka drive pkai selipar jepun jer, tp yg cute tau....hehe). So, sbb tu sume heels yg chomel2 tu sy buat koleksi dlm bonet blakang kete (teruk kn....). Nk pg mane2 blh pkai terus, senang!

Aik???? Terkejut sgt bila tetiba jer nampk ada satu paper bag yg kecik tp cute dlm bonet kete pg td. Seingt sy xde plak sy letk @ terletk ape2 brg kt dlm tu. Conpius! Tp sbb paper bag tu dh sah2 ada dlm kete sy mst brg tu sy yg punyer kn, yer dak? suspen! suspen! ada bom ke ape...?

Oit! buka2 jer paper bag tu tersembul kuar spasang selipar warne kuning (yang org pkai dlm umah)...simple tp nmpk cute sgt! nampk mcm baru, siap brbungkus plastik lg....tp sape punyer?

Dlm sy mcm org mamai tu ttiba jer trima sms dr en. hubby;

"....cantik tak 'cik cute' tu....? nanti jgn lupe pkai tau..."

Owh! dr en.hubby rupanya! Bru tringt yg sblm tido smlm dia ada mintk kunci kete, katanya nk cri brg, tp bila msuk rmh xde pon bwk ape2....hmmm, bru ler fhm!

Yer la, dia blikan sbb 2,3 ari lepas sy ada mgadu, bt ayat sedih kt dia mcm biasa....ckp selipar yg sy pkai dlm opis 'uzur' sgt  (dlm opis sy xblh pkai kasut, 'shoe's off), nk pg bli asyk xsempt jer, sudahnya sy xpkai apa2 bjalan atas mozek, sbb tu kaki mula rs pedih2....ada tanda2 nk kena sindrom kaki pecah!

Hmm, sbb tu la kot dpt la jugak merasa pakai selipar free.....! dan dan tu jugak 'sunday blues' sy terus hilg. Alahai! kalau tiap2 kali 'sunday blues', dpt free gift mcm ni kn best....

Friday, 1 July 2011

Hadiah Dari Hati


Dlm xsedar, tarikh sudahpun menginjak ke bln Julai, cuma tggl bberapa hri shj lg bln Syaaban akn menjengah.  Maknanya tggl lg sbln utk semua Muslim myambut bln yg penuh dgn keberkatan iaitu Ramadhan Al-Mubarak!

Sblm ni dh mncongak2 fikr apa agknya buah tgn yg blh d'berikan utk mak dan mak mertua sempena myambut bln Ramadhan nanti. Cuma sekadar tanda ingatan bt mereka, lgpun ada rezeki lbh sikit apalah salahnya berbelanja utk org yg kita sanjung kn...Alhamdulillah!

Berkebetulan pla smlm half day, fikr nk blik rmh awl2 pun bosan jgk sorg2 jer kt rmh. Hmm, akhrnya nani(miss bride's to b....) ajk temankn dia shopping brg2 kawin ckt. Klu dh namanya pompuan, bla dgr jer bab2 shopping ni mmg terus ON jer.

Dlm tgh jenjalan 'ukur' kedai2 tu trpandg kdai org jual telekung smbhyg, mmg trtarik sgt tgok...chomel2 sumenya, brmacam2 warna, bunga dan teknik sulaman. Pendek kata mmg blh rambang mata. Tapi disebabkan telekung tu utk mak dan mak mertua, dh set awal2 xnk yang kaler2, cuma nk cri yg sulaman putih shj, bla tgok xde la menonjol sgt. Lgpun dlu mak pernah kata lbh suka telekung yg sulamannya xde kaler2.

Alahai, wlupun sulaman putih ttp corak sulamnnya bebagai jenis smpai nk naik buntu nk pilih yg mana satu, nani pun 2x5 jer, makin kita blur makin dia heret jelajah ke setiap ceruk kdai. Mak oi....tolong! tolong!

At last, bila dh nampk yg btul2 brkenan d'hati, terus jer ambk, dh xnk fikr pnjg2 dh. Lg d'pilh, lg xthu nk pilh yg mane satu.

Inilah dia, sngaja pilh yg dh ada beg nanti senang mak nk bwk pg masjid. Nk bwk pg travel mane2 pun dh xpyh nk isi2 dln beg lain. Kedua2nya sama utk mak dan mak mertua;







Xsbar rasanya nk bg kt dua insan yg begitu 'istimewa' . Hrap2 mereka blh brgembira dgn pmberian yg tidak seberapa ini tp ianya adalah IKHLAS dr hati....;-)