Sunday 22 May 2011

Gemuk @ Bertambah Berat Badan



 
Oh TIDAK!!!!Adakah aku sudah gemuk sekiranya;
*Berat badan naik mendadak dr 37kg-43kg
*jeans yang dulunya longgar kini sudah KETAT
*Bila berjalan terasa paha kiri n kanan saling berGESEL
*Orang yang dh lame xjumpe ngan aku, bila jumpe jer ckp aku nampk cam berISI ckt
*Kekawan ada tegur pipiku nampk sedikit TEMBAM
*Blous n baju yg dulu ngam2 rs cam SEKSI jer bila dipakai, sungguh tidak selesa
:’(  sesungguhnya aku masih lagi xblh nk biasakan diri dgn perubahan ni, tp rata2 orang yang aku rapat ngan aku cakap, aku lg nampk ok bila dh berisi ckt mcm ni, xde la nampk ‘rangka’ jer (ank buah aku ckp). Gulp!???btul ker???
So, aku postpone la dlu hajt hati kekononnya nk ber’diet’ (perkara yg xpnh aku bt dlm hidup). Bila tnye pndpt en. hubby, dia cm ckp 'b syg alin sbb dri alin, xkish la...gemuk k, kurus k, asl alin epy n bhagia...'
Bila dengar cam tu, rs 'touching' la plak, tp ssungguhnya aku bersyukr, xkish la walau macam mane pun, aslkan aku sentiasa diberikan kesihatan yang baik oleh Allah, itu sudah cukup, berSYUKUR seadanya, itu yang paling penting!
**berwaspada juga...kurgkan makanan manis, masin, brminyak n berlemak dan yg plg pentg kena minum bnyk air suam...hehe, boleh ker???InsyaALLAH...



No comments: