Sunday 15 May 2011

**Permata Hati :'(

Baru sahaja sebulan berkahwin, kami sudah d’hujani dgn soalan-soalan nakal “...dah ada isi blm?...bila nk timang bby?bila lg nk jd papa n mama....bla, bla, bla...”ms tu bg aku sume soklan2 tu hnya soklan usik2 manja jer....S.E.N.Y.U.M!Itulah jawapan skema yg aku n en. asben bg sbg jawapan. Lgpun senyuman tu kan satu sedekah, xrugi pon...
Menginjak ke bln seterusnya, soklan2 tu tetp akan menjadi soklan utama@soklan WAJIB yg d’tanya dr fmly (trutamanya belah en. asben), sedara-mara, kekawan...kami S.E.N.Y.U.M lg, “...stakt ni blom ada ape2 lg, xde rzeki lg...”ringkas dan padat!Tapi sememangnya itu adalah jawapannya.
Sekarang ni hampir 8bln kami mendirikan mahligai....aku seakan sudah mula F.O.B.I.A dengan soklan2 berkenaan. Bagi aku, semua orang berhak untuk bertanya ttp kadangkala pertanyaan itu biarlah yang sedap d’ dgr halwa telinga n tidak mgguris perasaan orang yg d’tanya....”aik, dh lme kwin xkn xde ape2 lg kot???” @ “korang ni xnk anak ker, sampai skrg ni xde ape2 pon lg...”. Mengapa kita mesti mempersoalkan sesuatu yang bukan boleh d’tentukan oleh kita sendiri????Seumpama kita lupa dgn qada’ n qadar itu telah d’tentukan oleh Ya Rabb...sesungguhnya, manusia hanya mampu merancang, ttp sumenya trletak atas ketentuanNya. Bagiku saat ini, tiada berita yang lebih bermakna, yang tiap masa kutunggu2 melainkan dengan kehadiran 'cahayamata' pengikat kasih sayang antara kami suami isteri.
Tetapi aku teramat bersyukur kerna di kala aku dalam keadaan tertekan@berduka apabila memikirkan ‘permata hati’ yang tidak kunjung tiba, en. hubby sentiasa S.E.T.I.A dcc’ku; bila2 masa....bahunya sentiasa ada, telinganya selalu bersedia, jemari kasarnya tetap terasa lembut menyapu tiap titisan airmata yang jatuh, dan yang paling penting sekali ‘dia’ tidak pernah jemu membantu aku untuk bangkit semula walaupun banyak kali jua aku jatuh ‘tersungkur’ lantaran dugaan yang maha hebat ini, hari demi hari.  Ku BerSYUKUR pdMu Ya Allah kerna mengurniakan ‘dia’....seorang insan yang terlalu aku Cintai, Hormati dan kuSanjung tinggi...”B, thanks 4 alwayz being there, really appreciate dats!”...
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim....sesungguhnya hanya kepada Engkau tempat hambaMu ini mengadu, memohon dan meminta pertolongan. Kurniakanlah kami ‘permata hati’ yang soleh dan solehah, jadikanlah mereka hamba2 yang beriman dan taat pd perintahMu Ya Allah. Kukuhkanlah ikatan kami, suburkanlah setiap masa rasa kasih sayang dalam rumahtangga kami, tabahkanlah hati kami dakam menempuhi segala onak duri dalam tiap langkah perjalanan hidup kami...Amin Ya Robbal A’ lamin!
Buat teman-teman di luar sana, doakan kami...moga dengan berkat doa kalian dan dengan keIzinan dariNya, ada 'rezeki' buat kami untuk bergelar 'ummi' n 'abbi;-)
***moga akan sampai waktu dan ketikanya untukku bergelar seorang ‘ummi’...InsyaALLAH!

No comments: